fredag 28. mai 2010

Endelig, beising igjen;)

PROSJEKT GARASJE:

Den skal beises og det skal bygges carport(er) og ei bu bak.

Vi har jo sliti litt med å finne farge på huset. Jeg har ønsket rødt hus med hvite sprosser, hvitt rundt vinduer og oppi møna. Millamannen syns det var så dumt for nabohuset er rødt... Men nå er det jo ikke naboen vår lengre så nå ble melodien en annen*Jippi!!!!*
 Men de sprossene må jeg nok jobbe hardt med altså. Lyst å bytte ut stuevinduene mot terrassen. De er så store og ingen er til å åpne.

Vi starta med å beise for 4?år siden, men det var mere grunnfarge fra å gå fra lyst til mørkt, så huset har stått en stund med den fargen (gråblå). Har jo skjedd så mye skit de siste årene så absolutt alt stoppet opp. Men nå tror jeg vi er tilbake i gamet, bare det kommer litt feriepenger +

Huset og garasjen var først i en slags møkkete eggeskallhvit farge med brunbeis rundt alle vinduer og møna *grøsse*
Vi hadde tenkt blå, testa det på garasjen, men huff fant ikke den rette blåfargen.
I fjor malte jeg stallbrakka og da fant jeg den rette rødfargen:)))

Så nå blir det koselig her, lille røde huset i skogkanten:))))

De forrige eierene har malt grunnmurene i en blåaktig forferdelig farge, så må male den også ja!
Skal bytte plankene på toppen på taket fulle av mose og råta i alle 4:S

Vet dette kommer til å ta tid, spesielt fordi mannen er lite hjemme pga utdanning, men jeg har lovet meg selv at jeg skal male minimum en planke hver dag uansett hvor dødstrøtt og sliten jeg er. Må jo bli ferdig før vinteren igjen da;)))))))))))

3 kommentarer:

  1. Lykke til:)
    Så flink hun er:)

    SvarSlett
  2. Takk for det, ja lille hjelperen er kjempe flink;)

    SvarSlett
  3. Hei !

    Fin blogg du har :)
    Jeg er litt nysgjerrig på denne stallbrakken, har dere bygd den selv?:) HVordan er ei slik brakke vinterstid, blir det rått og vått der inne eller går det greit? :) Vurderer å bygge ei stallbrakke selv nemlig pga plassproblem i stallen :)

    SvarSlett